#Wildstar First Week Impression (Dutch) by one of our members

linya-131207-101339

Hieronder een impressie van de eerste week in Wildstar van een van onze leden, Scarsick.
Head-start is nu bijna een week van de grond en de officiele release is net achter de rug, dus ik vind dat het tijd is om een indruk te beschrijven van de eerste week op Nexus.Vanaf open-beta heb ik al Spellslinger gerolld en ik heb daar nog steeds geen spijt van. In eerste instantie leek het mij chill om full DPS te gaan en hier en daar te proberen om te healen, en dat gaat best goed. Nu ik een aantal dagen heb gespeeld en inmiddels op level 23 redelijk wat content heb gezien kan ik zeggen dat ik met alle liefde volledig healer ga op level 50.
Dit is natuurlijk nog wel te bezien in de komende 27 levels, want wie weet wordt het dps’en ineens veel leuker, maar voor zover duidelijk wil ik de A.D.V.E.N.T.U.R.E.’s en dungeons graag healen.De questlijnen zijn erg goed opgezet! Wel heb ik iedere keer bij elk nieuwe gebied een overflow aan quests waardoor ik door de bomen het bos eventjes niet meer zie, maar gestructureerd daar doorheen ploegen is heel effectief. Levelen voelt sneller en soepeler dan bij iedere andere MMO die ik heb gespeeld.
Ook paths gaan soepel en snel. Het is heel verleidelijk om afgeleid te worden tijdens het questen en plotseling bevind je je midden in een path quest die je niet van plan was om meteen te doen. Het is even wennen om het questen en path dingen tegelijk te doen, want het is allemaal redelijk aligned, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt is het erg leuk en verslavend!Over verslavend gesproken: Crafting! Wauw wat is dat leuk! Ik heb in geen enkele MMO echt lol gehad bij het craften. Het ging mij eigenlijk altijd om de centen. Maar in Wildstar is het craften ook echt leuk. Je ziet duidelijk progressie en de tech-tree is een heerlijke tool om de benodigde stappen te volgen. Het is voor mij als tailorer ook niet heel duur om te craften (nog niet althans) omdat je met savaging bijna alle mats bij elkaar hebt na een rondje questen.

Dan de Housing. Dat is ook leuk, maar het kost veel geld. Althans, in verhouding met mijn saldo ;-)
Wel is het erg simpel om aan decor items te komen. Gewoon een paar quests doen en zo veel mogelijk challenges en je hebt alweer een aantal mooie dingen om op je plot of in je huis te zetten. Ook de challenges die je op je plot kan zetten geven je vaak decor items. Wat betreft concrete inrichting van je huis gaat het wat langer duren, aangezien de grotere meubels duurder zijn en/of lastiger te krijgen. Maar je hebt er voldoende de tijd voor.

Dungeons en A.D.V.E.N.T.U.R.E.’s: Ook geweldig leuk, lastig maar niet onmogelijk, goed gebalanceerd en een hoog “pay attention or die” gehalte. Dat ligt mij wel (en ik ben waarschijnlijk niet de enige). HIer heb ik ondervonden dat DPS wel okay is, maar op den duur redelijk saai. In voorgaande MMO’s ben ik altijd tank geweest en heb ik het healen nooit durven aanraken, maar in Wildstar is het echt heel erg leuk om te doen. Tanken lijkt me daarentegen weer wat minder interessant, maar dat moet ik nog bekijken.

Zo, en nu ben ik het zat. Ik kijk erg uit naar de overige 27 levels en natuurlijk de end-game content! Ik hoop ook dat we met zijn allen mooie dingen gaan meemaken, veel raids gaan doen en vooral veel lol gaan hebben in het spelen van Wildstar. Alle bovenstaande postitieve uitingen over deze MMO worden wat mij betreft mede mogelijk gemaakt door CE en ik ben daar dankbaar voor.

We zien elkaar ingame!!

Scarsick.

Geef een reactie